poniedziałek, 23 września 2013

Wegańskie bakaliowe bomby



Uwielbiam przekonywać wszystkich wokół, że słodycze mogą być zdrowe, a do tego ich przygotowanie nie musi trwać wieki. Bakaliowe bomby są tego najlepszym przykładem. Wystarczy zmiksować składniki i ulepić z nich kulki. Nie jestem w stanie wyliczyć wszystkich zalet tej przekąski (która przecież może być też świetnym deserem). Prosta i szybka w przygotowaniu, pyszna, ultrazdrowa, daje ogromne pole do popisu przy modyfikowaniu receptury, łatwo zabrać ją ze sobą np. do pracy albo na uczelnię, a do tego jest idealnym ratunkiem przy nagłym spadku energii. Jak często przysypiając nad biurkiem, ostatkiem sił sięgacie po kawę z automatu albo batona z górą cukru (żeby nie wspomnieć o innych “cudownych” składnikach)? Ten przepis naprawdę położy kres przekąskowym występkom, których ofiarą pada wielu z nas na chwilę przed pojawieniem się poczucia winy ;)
Dzisiaj wykorzystałam “dostawę” z dziadkowego ogrodu i użyłam orzechów włoskich. Do tego pekany, śliwki, żurawiny i… najlepsze na świecie daktyle, w stronę których moja intuicja pcha mnie ostatnio bezlitośnie ;) Tyle dobrego w jednej kulce! Mam Was?

Składniki:
- 90 g pekanów
- 70 g orzechów włoskich
- 50 g suszonych daktyli
- 50 g suszonych śliwek
- 50 g suszonej żurawiny
- 50 g miodu (w wersji wegańskiej można zastąpić syropem z agawy)

Przygotowanie:
1) Pekany i orzechy włoskie wrzuć do robota kuchennego, zmiel na drobne, sypkie kawałki. Odmierz trzy łyżki orzechowych okruchów, przełóż do miseczki i odstaw na bok. To będzie posypka do obtoczenia kulek.
2) Do pozostałych w mikserze orzechów dodaj daktyle, śliwki, żurawinę i miód (lub syrop z agawy). Zmiksuj wszystkie składniki na gładką, lepką, jednolitą masę. W zależności od mocy miksera, może to potrwać nawet kilka minut.
3) Z masy uformuj kulki wielkości orzecha włoskiego i obtocz je w zmielonej mieszance orzechów. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz