piątek, 1 listopada 2013

Miętowy krem z cukinii



Krem z cukinii nie kojarzył mi się najlepiej od kiedy kilka lat temu spróbowałam go w wersji z białą czekoladą. Naprawdę nie pamiętam, czy kiedykolwiek jadłam coś równie odstraszającego. Z jednej strony mdły smak cukinii, z drugiej lepka słodycz białej czekolady w ilości przyprawiającej o zawrót głowy… Coś strasznego!
Ostatnio jednak postanowiłam odczarować tę prawie-na-zawsze-utraconą zupę i przyznaję, że efekt przekroczył moje oczekiwania. Nie tylko po spróbowaniu nie przeszły mnie ciarki, ale z przyjemnością zjadłam całą miskę miętowo-kokosowego kremu. Nie wiem, jakie są Wasze doświadczenia z cukinią, ale nawet najbardziej do niej uprzedzonym polecam złamanie tego lekko nijakiego smaku odrobiną egzotyki. To może być prawdziwy cukiniowy przewrót!

Składniki (4 średnie porcje):
- 1 średnia cukinia (ok. 30 cm długości)
- olej kokosowy
- kilka łyżek mleka kokosowego
- kawałek korzenia imbiru (ok. 6-8 cm)
- garść świeżych liści mięty
- przyprawy: mielony imbir, sól, pieprz biały
- do podania: pestki dyni i słonecznika, suszona żurawina

Przygotowanie:
1) Piekarnik rozgrzej do 175 stopni.
2) Cukinię obierz i pokrój na kilkucentymetrowe kawałki. Usuń „gąbczaste” części z pestkami.
3) Przełóż kawałki cukinii na wyłożoną papierem do pieczenia blachę i posmaruj je olejem kokosowym. Posyp mielonym imbirem i wstaw do piekarnika na ok. 20-30 minut, aż cukinia lekko zmięknie.
4) W garnku roztop łyżkę oleju kokosowego i podsmaż na nim obrany, posiekany korzeń imbiru. Dodaj kawałki cukinii i zalej wodą tak, aby zakryła warzywa. Gotuj do miękkości.
5) Odlej część wody z gotowania do miski i odstaw na bok. Potem może się przydać do rozrzedzenia zupy. Teraz kawałki cukinii powinny wystawać nad powierzchnię wywaru.
6) Zblenduj cukinię na gładki krem, dodaj miętę i mleko kokosowe, zmiksuj wszystkie składniki. Dopraw do smaku solą, białym pieprzem i ew. mielonym imbirem.
7) Jeśli zupa jest zbyt gęsta, dodaj trochę wody z gotowania cukinii. Jeśli zaś jest za rzadka, gotuj dłużej, aby płyn odparował.
8) Podawaj posypane suszoną żurawiną, pestkami dyni i słonecznika i ozdobione listkami świeżej mięty. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz